Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2015, sygn. IBPB-1-1/4511-498/15/NL, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych w związku z otrzymaniem refundacji na zakup środków trwałych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 4 sierpnia 2015 r. (data wpływu do tut. Biura 20 sierpnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie zasad dokonywania odpisów amortyzacyjnych w związku z otrzymaniem refundacji na zakup środków trwałych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 sierpnia 2015 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie zasad dokonywania odpisów amortyzacyjnych w związku z otrzymaniem refundacji na zakup środków trwałych.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, jako osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą. Podatek dochodowy rozlicza na zasadach ogólnych, na podstawie prowadzonej podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Przedmiotem wykonywanej działalności jest: skup i sprzedaż żywca, wynajem maszyn rolniczych oraz usługi transportowe.

W dniu 14 maja 2014 r. została zawarta umowa dotycząca udzielania pomocy finansowej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, w ramach działania: Tworzenie i Rozwój Mikroprzedsiębiorstw. W ramach umowy została przyznana dotacja w kwocie 100.000 zł tytułem dofinansowania do zakupu środków trwałych. Nadmienić należy, aby uzyskać pomoc w postaci przedmiotowej dotacji Wnioskodawca musiał najpierw wydatkować własne środki na zakup: ciągnika rolniczego, ładowacza czołgowego, przyczepy rolniczej, prasy oraz kosiarki w kwocie 204.400 zł netto. W dniu 30 października 2014 r. na rachunek bankowy Wnioskodawcy wpłynęła dotacja w wysokości 100.000 zł jako dofinansowanie zakupu ww. środków trwałych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00