Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.09.2015, sygn. IBPP4/4513-99/15/BP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/4513-99/15/BP
Czy w opisanym stanie przyszłym nabycie aromatów spożywczych i ekstraktów, zawierających alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu powyżej 1,2% objętości - odsprzedawane i wykorzystywane przez odbiorców Spółki (bezpośrednich lub pośrednich) do produkcji artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych niebędących wyrobami akcyzowymi (o zawartości alkoholu poniżej 1,2% objętości) podlega zwolnieniu od podatku akcyzowego w trybie art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r, o podatku akcyzowym?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 13 sierpnia 2015 r. (data wpływu 1 września 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie prawa do skorzystania ze zwolnienia przez pośrednika sprzedającego aromaty spożywcze i ekstrakty przeznaczone do produkcji artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętości mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 września 2015 r. został złożony do Organu wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie prawa do skorzystania ze zwolnienia przez pośrednika sprzedającego aromaty spożywcze i ekstrakty przeznaczone do produkcji artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętości mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości.
We wniosku przedstawiono następujący zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, polegającą przede wszystkim na obrocie komponentami do produkcji spożywczej. Wnioskodawca zamierza rozszerzyć prowadzoną działalność o wewnątrzwspólnotowe nabycie oraz odsprzedaż ekstraktów i aromatów spożywczych, w których zawartość alkoholu etylowego przekracza 1,2% objętości.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right