Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.06.2015, sygn. IBPP1/4512-438/15/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/4512-438/15/BM
w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążania dla dostawy zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku, który wpłynął do tut. Organu 12 maja 2015 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącego podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążania dla dostawy zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 maja 2015 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążania dla dostawy zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest między innymi sprzedaż podmiotom trzecim odpadów, nabytych przez Wnioskodawcę od innych przedsiębiorstw i osób fizycznych.
Spółka planuje rozpocząć skupowanie odpadów o kodach 16 02 14 (Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13) i 16 02 16 (Elementy usunięte z zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 15) czyli zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Spółka nie planuje rozmontowywania sprzętu na poszczególne części a zamierza sprzedawać sprzęt w takiej samej formie w jakiej go nabyła.
Art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (dalej Ustawa VAT), stanowi że nabywcy towarów wymienionych w załączniku nr 11 tejże ustawy (poza wyjątkami) są podatnikami podatku od towarów i usług. Dla właściwego stosowania wskazanego przepisu decydujące znaczenie ma prawidłowy sposób zaklasyfikowania towaru do odpowiedniego grupowania PKWiU. W związki z powyższym Spółka zwróciła się do Głównego Urzędu Statystycznego z wnioskiem o nadanie symbolu klasyfikacyjnego który obejmuje zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Na wniosek Spółki, Główny Urząd Statystyczny udzielił odpowiedzi), iż zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (np. laptopy, komputery, notebooki, skanery, telefony, faxy, magnetofony, pralki, żelazka, lodówki, odkurzacze, wiertarki, wkrętarki, kamery, transformatory, radary itp.) - nienadające się do dalszego użytkowania mieszczą się w grupowaniu PKWiU 38.11.49.0 Wraki przeznaczone do złomowania inne niż statki i pozostałe konstrukcje pływające.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right