Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.09.2015, sygn. IBPP4/4513-59/15/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/4513-59/15/PK
Zwolnienie od akcyzy paliwa używanego do statków powietrznych w sytuacji gdy paliwo to jest transportowane na podstawie jednego zlecenia, a przejście ryzyk utraty i zniszczenia wyrobów przejdzie na podmiot trzeci przed dostarczeniem wyrobów do podmiotu pośredniczącego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) w związku z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 16 czerwca 2015 r. (data wpływu 16 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia od akcyzy paliwa używanego do statków powietrznych w sytuacji gdy paliwo to jest transportowane na podstawie jednego zlecenia, a przejście ryzyk utraty i zniszczenia wyrobów przejdzie na podmiot trzeci przed dostarczeniem wyrobów do podmiotu pośredniczącego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 czerwca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia od akcyzy paliwa używanego do statków powietrznych w sytuacji gdy paliwo to jest transportowane na podstawie jednego zlecenia, a przejście ryzyk utraty i zniszczenia wyrobów przejdzie na podmiot trzeci przed dostarczeniem wyrobów do podmiotu pośredniczącego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką prawa polskiego, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT w Polsce. Wnioskodawca jest również zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego, posiadającym zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego w zakresie produkcji paliw silnikowych i wyrobów smarowych (dalej: Skład podatkowy). W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca planuje zawarcie umowy z zagranicznym kontrahentem (dalej: Kontrahent), na podstawie której do Składu podatkowego Wnioskodawcy zostaną wprowadzone w procedurze zawieszenia poboru akcyzy paliwa silnikowe do statków powietrznych będące własnością Kontrahenta. Paliwa byłyby następnie dostarczane ze Składu podatkowego Wnioskodawcy do podmiotu pośredniczącego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right