Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.07.2015, sygn. IBPB-1-1/4511-49/15/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-1/4511-49/15/AJ
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej, wydatków związanych z organizacją imprezy reklamowej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 9 marca 2015 r. (data wpływu do tut. Biura 8 kwietnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej, wydatków związanych z organizacją imprezy reklamowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 kwietnia 2015 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej, wydatków związanych z organizacją imprezy reklamowej.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie handlu maszynami rolniczymi, wybudował nową siedzibę oraz halę magazynową. W związku z otwarciem nowej siedziby, chce zorganizować ogólnodostępną imprezę reklamową, której celem będzie między innymi promocja marki, prezentacja działalności firmy oraz historii i rozwoju w stosunku do obecnych i potencjalnych kontrahentów i klientów. Wstęp będą mieli nie tylko pracownicy, ale również osoby trzecie (zaproszeni goście - w tym dostawcy i odbiorcy towarów, mieszkańcy okolicznych gmin, osoby przyjezdne itp.). W czasie imprezy zorganizowana zostanie prezentacja produktów firmy i historii jej rozwoju. Impreza będzie relacjonowana przez media (telewizję lokalną, prasę lokalną, radio i portale internetowe), dzięki czemu informacje o firmie dotrą do szerokiego grona potencjalnych klientów. W miejscu gdzie odbywać się będzie impreza, zamieszczone zostaną różnego rodzaju firmowe materiały reklamowe (siatki, flagi, plakaty z reklamą firmy). W ramach imprezy przewidziano występ zespołu muzycznego (jako oprawę artystyczną), catering (bufet szwedzki), ochronę, obsługę techniczną, materiały promocyjno-reklamowe (drobne gadżety z logo firmy). Organizacja opisanej imprezy zostanie powierzona firmom zewnętrznym, specjalizującym się w organizowaniu podobnych spotkań, które wystawią za wyświadczone usługi faktury VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right