Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.04.2015, sygn. IBPP2/4512-66/15/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/4512-66/15/WN

stawka podatku dla usług budowlanych realizowanych w budynku wielorodzinnym

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 22 stycznia 2015r. (data wpływu 27 stycznia 2015r.), uzupełnionym pismem z 3 kwietnia 2015r. (data wpływu 7 kwietnia 2015r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług budowlanych realizowanych w budynku wielorodzinnym jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 stycznia 2015r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług budowlanych realizowanych w budynku wielorodzinnym.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 3 kwietnia 2015r. (data wpływu 7 kwietnia 2015r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 27 marca 2015r. znak: IBPP2/4512-66/15/WN.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą (). Przedmiotem działalności jest również wykonywanie robót budowlanych. 7 marca i 6 sierpnia 2014 r. Wnioskodawca zawarł dwie umowy w zakresie wykonania pierwszego i drugiego etapu remontu tarasów nadgarażowych w budynku wielorodzinnym. Podpisane umowy były konsekwencją wybrania firmy Wnioskodawcy jako wykonawcy robót w drodze przetargu. Wnioskodawca nadmienił, że w złożonej ofercie podawał ceny netto i brutto z uwzględnieniem stawki VAT w wysokości 23%. Roboty zostały wykonane, odebrane i zafakturowane. W drugiej połowie grudnia 2014r. po wystawieniu faktur Wnioskodawca otrzymał od spółdzielni mieszkaniowej tj. zamawiającego, pismo zawierające wniosek o wystawienie faktur korygujących stawkę VAT z 23% na 8% za wykonane roboty. Jako podstawę prawną tego żądania podano art. 41 ust. 12 cytowanej ustawy powołując się na uchwałę Naczelnego Sądu Administracyjnego I FPS 7/12 z dnia 3 czerwca 2013r. oraz interpretację Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 14 maja 201 r. znak IPPP1/443-503/12-2/AW.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00