Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.03.2015, sygn. IBPP2/443-1269/14/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1269/14/WN
możliwość i termin obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielonego rabatu pośredniego
Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 grudnia 2014r. (data wpływu 18 grudnia 2014r.), uzupełnionym pismem z 17 marca 2015r. (data wpływu 19 marca 2015r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielonego rabatu pośredniego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 grudnia 2014r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielonego rabatu pośredniego.
Wniosek ten został uzupełniony pismem z 17 marca 2015r. (data wpływu 19 marca 2015r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 11 marca 2015r. znak: IBPP2/443-1269/14/WN.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:
Wnioskodawca (dalej Spółka") prowadzi na terytorium Polski działalność gospodarczą polegającą między innymi na produkcji i dystrybucji samochodów osobowych i dostawczych oraz części zamiennych do nich. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny.
Bezpośrednimi odbiorcami sprzedawanych przez Wnioskodawcę na polskim rynku pojazdów są co do zasady autoryzowani dealerzy samochodów (dalej: Dealerzy) współpracujący ze Spółką na podstawie umów dealerskich. Dealerzy ci z kolei, dokonują sprzedaży samochodów na rzecz ostatecznych nabywców - klientów finalnych. W ramach podjętych przez Spółkę działań mających na celu intensyfikację sprzedaży pojazdów znajdujących się w ofercie Wnioskodawcy, Spółka zawiera umowy w sprawie wspólnych akcji promocyjnych z jednym z klientów finalnych, firmą F. (dalej: F. lub firma leasingowa). F. prowadzi działalność gospodarczą na terytorium Polski w zakresie odpłatnego udostępniania swoim klientom (dalej: leasingobiorcy) pojazdów na podstawie umów najmu dzierżawy, leasingu lub innych umowo podobnym charakterze (dalej: kontrakty leasingowe). Przyszły leasingobiorca po zapoznaniu się z warunkami finansowymi oferty F. w zakresie odpłatnego udostępnienia mu określonego modelu pojazdu dystrybuowanego przez Wnioskodawcę i dostępnego u jednego z Dealerów, zawiera z F. kontrakt leasingowy na wybrany pojazd. Jednocześnie, F. dokonuje wtedy nabycia wybranego pojazdu u tego Dealera w celu udostępnienia go leasingobiorcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right