Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2015, sygn. IBPP2/443-1205/14/RSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1205/14/RSz
w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków na imprezę
Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 listopada 2014 r. (data wpływu 1 grudnia 2014 r.), uzupełnionym pismem z 2 marca 2015 r. (data wpływu 3 marca 2015 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków na imprezę plenerową jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 grudnia 2014r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków na imprezę plenerową.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 2 marca 2015 r. (data wpływu 3 marca 2015 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 20 lutego 2015 r. znak: IBPP2/443-1205/14/RSz.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:
Regionalny Ośrodek Kultury D. (dalej: Wnioskodawca) jest samorządową instytucją kultury posiadającą osobowość prawną wpisaną do rejestru Instytucji Kultury pod nr l i prowadzoną przez organizatora na podstawie statutu. Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, rozliczającym się proporcją.
Wnioskodawca co rocznie w miesiącu lipcu organizuje koncerty plenerowe (pn. ), które nie są biletowane, lecz uzyskuje z nich wpływy ze sprzedaży reklam oraz udostępnienie miejsc i powierzchni dla przedsiębiorców, chcących zaprezentować swoje towary, produkty i usługi oraz tych, którzy prowadzą podczas takiej imprezy sprzedaż gastronomiczną (jedzenia, napoje). Wpływy z wymienionej sprzedaży stanowią ok. 60% budżetu imprezy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right