Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2015, sygn. IBPP2/443-1046/14/KO, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1046/14/KO

zakresie obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę usługi, w sytuacjach opisanych we wniosku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 października 2014 r. (data wpływu 21 października 2014 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę usługi,
  • nieprawidłowe w zakresie braku obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej w sytuacji, gdy Wnioskodawca nie może udowodnić, że odbiorca usług wie o zrealizowanej transakcji wynikającej z wystawionej faktury korygującej.

UZASADNIENIE

W dniu 21 października 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług zakresie obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę usługi, w sytuacjach opisanych we wniosku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca jest jednostką budżetową zarejestrowaną jako czynny podatnik VAT. W ramach prowadzonej działalności, w oparciu o statut uchwalony przez radę miejską, do zadań jednostki należy zarządzanie zasobem komunalnym, będącym własnością gminy. W związku z tym M jest zobowiązany m.in. do zawierania umów najmu i umów użyczenia na lokale mieszkalne i użytkowe oraz umów najmu garaży na podstawie decyzji wydanych przez prezydenta miasta. Na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, traktując usługę najmu kompleksowo, wystawiane są miesięcznie faktury za najem lokali użytkowych ze stawką 23% VAT. Podstawa opodatkowania zawiera wszystkie związane z usługą najmu elementy kalkulacyjne tj.: czynsz, zaliczkę na dostawę zimnej i ciepłej wody, zaliczkę na centralne ogrzewanie, konserwację centralnego ogrzewania i w niektórych przypadkach zaliczkę za zużycie energii elektrycznej. Zgodnie z zawartymi umowami elementy opłaty pobierane zaliczkowo tj.; zimna i ciepła woda, centralne ogrzewanie, energia elektryczna są okresowo rozliczane poprzez wystawianie faktur korygujących zmniejszających bądź zwiększających zaliczki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00