Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2015, sygn. IBPBI/1/415-1286/14/WRz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/415-1286/14/WRz

Czy sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w internecie może być opodatkowana ryczałtem ewidencjonowanym wg stawki 8,5% ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 21 października 2014 r. (data wpływu do tut. Biura 22 października 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług oraz określenia stawki podatkowej właściwej do opodatkowania tych przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2014 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług oraz określenia stawki podatkowej właściwej do opodatkowania tych przychodów.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną, polskim rezydentem podatkowym. W ramach swojej działalności gospodarczej świadczy usługi polegające na sprzedaży kontrahentowi (dalej zwanemu X) miejsca na domenie internetowej dla wykorzystania go na cele reklamowe. Następuje to w ten sposób, że X zamieszcza na stronie internetowej, znajdującej się pod adresem tej domeny, na zlecenie podmiotu trzeciego (reklamodawcy) jego bannery, inne materiały promujące, czy też linki (odnośniki) do strony internetowej reklamodawcy, zwane dalej Reklamą". Reklama ta jest wyświetlana każdemu użytkownikowi Internetu, który odwiedzi tę stronę znajdującą się na domenie. Każdy użytkownik może kliknąć na reklamę (kliknięcie na nią może np. przekierować go na stronę reklamodawcy). Na stronie internetowej znajdującej się na domenie może być zamieszczonych wiele różnych reklam, wielu różnych reklamodawców. X ma więc swobodne i nieograniczone prawo dysponowania miejscem na domenie internetowej zakupionym od Wnioskodawcy, byleby było ono wykorzystane na cele reklamowe. Może zamieszczać dowolne reklamy na zlecenie reklamodawców, może zamieścić jedną lub kilka reklam, może zamieścić reklamą jednego lub wielu reklamodawców, na czas oznaczony lub nieoznaczony, może wreszcie wykorzystać tylko część miejsca na domenie - wedle jego woli (oczywiście zgodnie ze zleceniami reklamodawców).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00