Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.01.2015, sygn. IBPP3/443-1257/14/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1257/14/KG
Zwolnienie od podatku VAT odsprzedaży usługi zapewnienia gotowości punktu pierwszej pomocy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 13 października 2014 r. (data wpływu 16 października 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT odsprzedaży usługi zapewnienia gotowości punktu pierwszej pomocy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 października 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT odsprzedaży usługi zapewnienia gotowości punktu pierwszej pomocy.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka (Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, i prowadzi działalność głównie w zakresie produkcji węgla koksowego oraz koksu. W celu zabezpieczenia frontu robót Wnioskodawca zawiera umowy z różnymi firmami. W umowach tych, Wnioskodawca zapewnia między innymi gotowość punktu pierwszej pomocy. Usługa gotowości punktu pierwszej pomocy polega na pozostawaniu w stałej gotowości do udzielania pomocy medycznej i udzielania świadczeń medycznych pracownikom Wnioskodawcy i pracownikom firm obcych pracujących na rzecz Wnioskodawcy. W celu zapewnienia całodobowego zabezpieczenia medycznego lekarskiego (niezwłocznego przybycia na miejsce zdarzenia, wydania decyzji o wezwaniu do poszkodowanego karetki) i pielęgniarskiego, Wnioskodawca nabywa również usługi medyczne od podmiotów leczniczych. Takie umowy zawarte z podmiotami leczniczymi obligują, aby dyżurujący lekarz oraz pielęgniarka posiadali aktualne prawo wykonywania zawodu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right