Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.04.2015, sygn. IPTPP4/4512-86/15-2/JM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/4512-86/15-2/JM

Brak prawa do odzyskania podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 2 lutego 2015 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Łodzi 5 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku w związku z realizacją projektu pn.: jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 lutego 2015 r. do Izby Skarbowej w Łodzi został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku w związku z realizacją projektu pn.: .

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina będzie realizowała inwestycję polegającą na budowie oczyszczalni ścieków pod nazwą . Inwestycja będzie realizowana przy udziale środków pozyskanych Unii Europejskiej oraz ze środków własnych Gminy. Gmina podpisała z Samorządem Województwa umowę o przyznanie pomocy w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego PROW 2007-2013. Na podstawie tej umowy Gmina otrzyma pomoc w wysokości 75% poniesionych kosztów kwalifikowanych. Podatek VAT nie jest kosztem kwalifikowalnym. W trakcie realizacji inwestycji Gmina poniesie szereg wydatków na zakup towarów i usług koniecznych do realizacji inwestycji. Po zakończeniu realizacji inwestycji Gmina przekaże nieodpłatnie powstałą oczyszczalnię Zakładowi. Zakład jest samorządowym zakładem budżetowym działającym na podstawie Uchwały Rady Gminy. Zgodnie ze statutem przedmiotem działania zakładu jest realizacja zadań o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest stałe zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności. Zakładem kieruje i reprezentuje go Kierownik na podstawie statusu. Przy użyciu infrastruktury przekazanej przez Gminę Zakład świadczy usługi w zakresie odbioru i oczyszczania ścieków od mieszkańców na podstawie pisemnych umów zawartych z odbiorcami. Usługi wykonywane przez zakład są opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Zakład jest odrębnym podatnikiem podatku od towarów i usług, składa deklaracje VAT, w których wykazuje sprzedaż opodatkowaną z tytułu odbioru ścieków. Wytworzona infrastruktura przekazana do użytkowania Zakładowi jest w całości wykorzystywana do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00