Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2015, sygn. IPTPP3/443-224/14-2/BJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP3/443-224/14-2/BJ

Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 24 listopada 2014r. (data wpływu 22 grudnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. .

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Stowarzyszenie jest stowarzyszeniem nieprowadzącym działalności gospodarczej w myśl przepisów o podatku od towarów i usług, art. 15 ustawy o VAT. Stowarzyszenie, jako osoba prawna, jest zarejestrowane w Urzędzie Skarbowym i posiada NIP, nie jest natomiast zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Stowarzyszenie nie wykonuje czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Stowarzyszenie realizuje projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROW 2007-2013, Oś IV pod nazwą (nazwa projektu jest jednocześnie rodzajem działania w ramach Osi IV). Stowarzyszenie ponosi w 2014r. koszty m.in. zakupu towarów i usług, sfinansowane z kredytu bankowego zaciągniętego przez stowarzyszenie. Koszty te dotyczą m.in. materiałów biurowych, usług pocztowych, usług najmu, usług sprzątania, usług telekomunikacyjnych, zakup energii - media, usług konserwacji sprzętu, zakup materiałów reklamowych, wydruk i zakup publikacji, usługi cateringowe, usługi prasowe i inne związane z realizacją projektu. Faktury VAT za zakup ww. towarów i usług są wystawiane na .. Ponoszone koszty wykorzystywane są do utrzymywania biura stowarzyszenia, przekazywania materiałów reklamowych, informacyjnych beneficjentom projektów, prowadzenia bezpłatnych szkoleń dla beneficjentów, bezpłatnego poradnictwa w zakresie ubiegania się o środki unijne, prezentowania stowarzyszenia na targach i imprezach. Wszystkie poniesione koszty w ramach realizacji projektu pod nazwą są refundowane w kwocie brutto /łącznie z VAT-em/ w formie dotacji po przedstawieniu wniosku o płatność - przelewem na rachunek bankowy stowarzyszenia. Weryfikacji wniosku o płatność dotyczącego prawidłowości ponoszonych kosztów dokonuje Urząd Marszałkowski Województwa , natomiast płatności dokonuje Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jako Agencja Płatnicza projektu. Zakres rzeczowy kosztów roku 2014 zawarty jest w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 maja 2008r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania projektu pod nazwą objętego PROW na lata 2007-2013 (Dz. U. z 2008, Nr 103, poz. 660 z późniejszymi zmianami). Dokonane zakupy towarów i usług w ramach realizacji projektu nie są wykorzystywane przez stowarzyszenie do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Wykorzystywane są do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00