Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.01.2015, sygn. IPTPP2/443-753/14-4/DS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-753/14-4/DS

1. Czy Gminny Ośrodek Kultury w (instytucja kultury) ma prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z remontem budynku Domu Kultury w ?
2. Czy Gminny Ośrodek Kultury w (instytucja kultury) pomimo, że przekazał budynek Domu Kultury w dla organizatora (Gmina ) w okresie realizacji (projektu) inwestycji (1 lipiec 2014 r. - 05 wrzesień 2014) będzie miał prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z remontem budynku Domu Kultury w ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2014 r. (data wpływu 3 października 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 grudnia 2014 r. (data wpływu 2 stycznia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu wydatków inwestycyjnych związanych z remontem budynku Domu Kultury jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 października 2014 r. został złożony w. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu wydatków inwestycyjnych związanych z remontem budynku Domu Kultury.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 grudnia 2014 r. (data wpływu 2 stycznia 2015 r.) poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gminny Ośrodek Kultury w jest samorządową instytucją kultury powołaną przez organizatora Gminę oraz wpisany do księgi rejestru instytucji kultury. Gminny Ośrodek Kultury w działa na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 406 z późn. zm.) o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Jest on samodzielnym podmiotem pod względem prawnym, finansowym i organizacyjnym, a także posiada osobowość prawną. Zgodnie ze statutem realizuje zadania w zakresie tworzenia, upowszechniania i ochrony kultury. Gminny Ośrodek Kultury prowadzi działalność usługową odprowadzając od tego podatek od towarów i usług VAT. Gminny Ośrodek Kultury jest od Gminy odrębnym podatnikiem VAT, zarejestrowanym jako czynny podatnik VAT, samodzielnie rozliczając podatek VAT. Gminny Ośrodek Kultury w (instytucja kultury) ma na stanie majątku trwałego wpisanego do księgi rejestru instytucji kultury budynek Domu Kultury w , w którym prowadzona jest działalność statutowa. Ww. budynek jest wykazany w księgach rachunkowych oraz w sprawozdaniach o stanie mienia. W trakcie składania dokumentów do projektu dopatrzono się błędów dotyczących przekazania majątku dla instytucji kultury, polegających na rozdzieleniu działki, na której stoi budynek Domu Kultury w (instytucji kultury). Aby prawnie uregulować i uporządkować sprawy związane z mieniem instytucji kultury podjęto decyzję o przekazaniu z dniem 1 lipca 2014 roku budynku Domu Kultury w (instytucja kultury) dla organizatora (Gmina ), ponieważ działka na której znajduje się budynek Domu Kultury w (instytucja kultury) jest własnością organizatora (Gmina ).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00