Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.12.2015, sygn. ILPB3/4510-1-441/15-3/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-441/15-3/KS
Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z organizacją akcji w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z 11 września 2015 r. (data wpływu 15 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 września 2015 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z 16 października 2015 r. (data wpływu 20 października 2015 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży płyt wiórowych surowych, płyt MDF i OSB, jak również wyrobów uszlachetnionych, m.in. płyt laminowanych, podłóg laminowanych, paneli boazeryjnych oraz elementów postforming (blatów kuchennych).
Niezależnie od aspektów ekonomicznych prowadzonej działalności gospodarczej intencją Spółki jest również troska o środowisko naturalne oraz aktywne i odpowiedzialne uczestnictwo w życiu lokalnej społeczności.
W związku z powyższym, Wnioskodawca angażuje się w liczne działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility, dalej również jako: CSR) koncentrując się w szczególności na obszarach, w których dostrzega on istotne potrzeby społeczne, w tym:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right