Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.12.2015, sygn. ILPP1/4512-1-697/15-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-697/15-2/MK
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania po udzieleniu rabatu Sprzedawcom, sposobu udokumentowania udzielonego rabatu oraz obniżenia podstawy opodatkowania z momentem udzielenia rabatu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 15 września 2015 r. (data wpływu 18 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania po udzieleniu rabatu Sprzedawcom, sposobu udokumentowania udzielonego rabatu oraz obniżenia podstawy opodatkowania z momentem udzielenia rabatu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania po udzieleniu rabatu Sprzedawcom, sposobu udokumentowania udzielonego rabatu oraz obniżenia podstawy opodatkowania z momentem udzielenia rabatu.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Społka z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest firmą oferującą produkty z branży autokosmetyków i szeroko pojętej chemii samochodowej, akcesoriów samochodowych, wyposażenia warsztatów, narzędzi oraz innych produktów (dalej łącznie: ,,produkty). Działalność Wnioskodawcy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej: VAT). Wnioskodawca jest zarejestrowany jako czynny podatnik VAT w Polsce.
Bezpośrednimi odbiorcami wspomnianych produktów oferowanych przez Spółkę są m.in. dystrybutorzy (dalej odpowiednio: Dystrybutor lub Dystrybutorzy), którzy następnie sprzedają te towary do punktów sprzedaży detalicznej, np. sieci handlowych, stacji benzynowych oraz innych podmiotów (dalej odpowiednio: Sprzedawca lub Sprzedawcy), w których z kolei Produkty sprzedawane są konsumentom bądź nabywcom dokonującym dalszego obrotu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right