Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2015, sygn. ILPP1/4512-1-611/15-4/UG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-611/15-4/UG
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy przeniesienie Oddziału do Nowej Spółki, w wyniku podziału Spółki będzie podlegało opodatkowaniu na podstawie art. 6 pkt 1 ww. ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2015 r. (data wpływu 11 sierpnia 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 września 2015 r. (data wpływu 3 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy przeniesienie Oddziału do Nowej Spółki, w wyniku podziału Spółki będzie podlegało opodatkowaniu na podstawie art. 6 pkt 1 ww. ustawy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 sierpnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy przeniesienie Oddziału do Nowej Spółki, w wyniku podziału Spółki będzie podlegało opodatkowaniu na podstawie art. 6 pkt 1 ww. ustawy. Wniosek uzupełniono w dniu 3 września 2015 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym w Polsce działalność w zakresie m.in. produkcji opakowań z tektury falistej
W majątku Spółki znajdują się prawa ochronne do znaków towarowych, o których mowa w ustawie z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej
Wydzielenie Oddziału miało na celu uporządkowanie sposobu zarządzania wizerunkiem zewnętrznym, w tym Znakami, z uwagi na duże różnice między specyfiką działalności produkcyjnej prowadzonej przez Spółkę, a zarządzaniem wizerunkiem, w tym prawami ochronnymi do znaków towarowych. Oczekiwanym rezultatem reorganizacji jest zwiększenie efektywności zarządzania wizerunkiem, w tym Znakami Towarowymi i umożliwienie generowania przychodów z tej działalności.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right