Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.08.2015, sygn. ILPP3/4513-1-28/15-2/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/4513-1-28/15-2/TK
Dotacje przedmiotowe do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2015 r. (data wpływu 29 maja 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej dotacji przedmiotowych do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej dotacji przedmiotowych do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółdzielnią gastronomiczną, która prowadzi bary mleczne. W ramach tej działalności istnieje możliwość korzystania z dotacji przedmiotowej. Zainteresowany od dnia 1 stycznia 2014 r. zawiesił pobieranie dotacji, ponieważ pojawiły się spory interpretacyjne między organami podatkowymi a firmami korzystającymi z dotacji, dotyczące nieobowiązującego już rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2010 r. w sprawie stawek, szczególnie sposobu i trybu udzielania i rozliczania dotacji przedmiotowych do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych (Dz. U. Nr 254, poz. 1705). Jednak z uwagi na wejście w życie od 1 kwietnia 2015 r. nowego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 marca 2015 r. w sprawie dotacji przedmiotowej do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 461) Wnioskodawca zamierza ponownie korzystać z dotacji. Zainteresowany w ramach funkcjonowania barów mlecznych dokonuje zakupów surowców do przyrządzania posiłków. W momencie powrotu do pobierania dotacji należałoby dzielić sporządzane posiłki, na te które są objęte dotowaniem (zostały przygotowane z surowców ujętych w załączniku nr 1 do rozporządzenia) i te które nie podlegają dotowaniu, a także przestrzegać maksymalnej wysokości narzutu, który w § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia został określony jako nieprzekraczający 56% wartości surowców zużytych do przyrządzania dotowanych posiłków. Do każdego posiłku należy sporządzić tzw. karty recepturowe. Należy również prowadzić ewidencję ilościowo-wartościową zakupionych surowców zużytych do sporządzenia dotowanych posiłków, a lokale w których są sporządzane dotowane posiłki oznaczyć jako bar mleczny.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right