Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.10.2015, sygn. ILPB3/4510-1-334/15-2/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-334/15-2/AO
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia czy wartość Bonusu w formie rabatu na zakup Towarów i/lub Usług powinna pomniejszać przychód podatkowy w związku ze sprzedażą przez Wnioskodawcę Towaru i/lub Usługi na rzecz kontrahenta.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 2 lipca 2015 r. (data wpływu 7 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia czy wartość Bonusu w formie rabatu na zakup Towarów i/lub Usług powinna pomniejszać przychód podatkowy w związku ze sprzedażą przez Wnioskodawcę Towaru i/lub Usługi na rzecz kontrahenta (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 lipca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- określenia czy wartość Bonusu w formie rabatu na zakup Towarów i/lub Usług powinna pomniejszać przychód podatkowy w związku ze sprzedażą przez Wnioskodawcę Towaru i/lub Usługi na rzecz kontrahenta (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) oraz
- zastosowania regulacji art. 14 ustawy przy ustalaniu przychodu podatkowego powstającego z tytułu sprzedaży Towarów i/lub Usług (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).
We wniosku przedstawiono następujący opis zdarzenia przyszłego.
Wnioskodawca jest firmą oferującą produkty z branży autokosmetyków i szeroko pojętej chemii samochodowej (dalej: Produkty Wnioskodawcy).
W ramach przyjętej strategii rozwoju, w związku z zamiarem zwiększania sprzedaży Produktów Wnioskodawcy, a także z uwagi na rosnącą konkurencyjność na rynku, Wnioskodawca jest zainteresowany wdrożeniem rozwiązań ukierunkowanych na stymulowanie popytu na Produkty Wnioskodawcy oraz budowanie i utrwalanie jego pozycji rynkowej w branży autokosmetyków i chemii samochodowej.