Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.07.2015, sygn. ILPP2/4512-1-463/15-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-463/15-2/EN
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia wysokości odliczenia podatku naliczonego od wydatków eksploatacyjnych i zakupu paliwa dla pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 10 czerwca 2015 r. (data wpływu 15 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie: ustalenia wysokości odliczenia podatku naliczonego od wydatków eksploatacyjnych i zakupu paliwa dla pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony:
- przed dniem przeprowadzenia badania technicznego jest nieprawidłowe,
- po dniu przeprowadzenia badania technicznego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia wysokości odliczenia podatku naliczonego od wydatków eksploatacyjnych i zakupu paliwa dla pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od dnia 1 maja 2014 r. i podstawowy rodzaj działalności to usługi związane z przeprowadzkami (PKD 49.42.Z) oraz w zakresie usług budowlanych (PKD 43.32.Z) i usług transportowych (PKD 49.41.Z). Usługi wykonywane są w Polsce i na terenie UE. Zainteresowany jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT i z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej rozlicza się z organem podatkowym za okresy miesięczne (deklaracja VAT-7), korzysta z prawa do odliczenia podatku naliczonego. Do wykonywania ww. usług wykorzystuje on samochód ciężarowy Mercedes Benz Sprinter. Dopuszczalna masa całkowita ww. samochodu jest do 3,5, liczba miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi 3, natomiast dopuszczalna ładowność wynosi 720 kg. W 2013 r. Wnioskodawca prowadził działalność gospodarczą zarejestrowaną w Niemczech i w ramach tej działalności zakupił ww. samochód. Został on sfinansowany kredytem w Niemczech i zarejestrowany na terenie Niemiec. W 2014 r. działalność w Niemczech została zlikwidowana, Zainteresowany natomiast rozpoczął działalność zarejestrowaną w Polsce. W momencie rozpoczęcia działalności gospodarczej w kraju wprowadził ten samochód do ewidencji środków trwałych (jest jego własnością). Ponieważ Wnioskodawca obecnie spłaca kredyt na ww. samochód w Niemczech, auto nadal jest zarejestrowane w Niemczech. Samochód ten posiada niemieckie tablice i niemiecki dowód rejestracyjny. Samochód został przebadany w okręgowej stacji kontroli pojazdów z oznaczeniem N1 w dniu 16 października 2014 r. i uzyskał zaświadczenie o spełnieniu wymagań określonych w ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177. poz. 1054. z późn. zm.) art. 86a ust. 9 pkt 1 lit. a (VAT-la). W dowodzie rejestracyjnym (niemieckim) ww. pojazdu na podstawie zaświadczenia z okręgowej stacji kontroli pojazdów nie ma możliwości umieszczenia wpisu z adnotacją potwierdzającą spełnienie wymagań określonych w tym zaświadczeniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right