Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.09.2015, sygn. ILPP2/4512-1-447/15-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-447/15-4/JK

Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku zwrotu towaru i anulowania sprzedaży oraz sposobu dokumentowania tej korekty.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2015 r. (data wpływu 8 czerwca 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 sierpnia 2015 r. (data wpływu 18 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku zwrotu towaru i anulowania sprzedaży oraz sposobu dokumentowania tej korekty jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku zwrotu towaru i anulowania sprzedaży oraz sposobu dokumentowania tej korekty.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży środków farmaceutycznych i materiałów medycznych, ewidencjonowaną w całości za pomocą kasy fiskalnej. Czasami nabywcy zwracają zakupiony lek, z uwagi na pomyłkę pracownika apteki wydającego specyfik (zła dawka, zła odpłatność do leków refundowanych), który należy wymienić na prawidłowy, zgodny z zapisem na recepcie. Pomimo, że sprzedający nie posiada oryginału paragonu, dokonuje całkowitego anulowania sprzedaży nieprawidłowego leku i przyjęcia go na stan magazynowy do ponownej sprzedaży. Zdarzają się również sytuacje, gdy z uwagi na pomyłkę pracownika apteki dokonywana jest korekta bez udziału pacjenta i tym samym bez paragonu. Prowadzona jest ewidencja korekt i zwrotów, z której wynikają kwoty korekty sprzedaży i podatku należnego przypisane do konkretnego paragonu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00