Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.03.2015, sygn. ILPP1/443-1114/14-4/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1114/14-4/AI

Podatek od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych z tytułu zamieszczania na fakturach adnotacji do celów reklamowych oraz do celów reklamowych kupującego .

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki jawnej przedstawione we wniosku z dnia 1 grudnia 2014 r. (data wpływu 5 grudnia 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 marca 2015 r. (data wpływu 4 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • nieprawidłowe w zakresie konsekwencji podatkowych z tytułu zamieszczania na fakturach adnotacji do celów reklamowych;
  • prawidłowe w zakresie konsekwencji podatkowych z tytułu zamieszczania na fakturach zapisu stosowanego przez Wnioskodawcę do celów reklamowych kupującego.

UZASADNIENIE

W dniu 5 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych z tytułu zamieszczania na fakturach adnotacji do celów reklamowych oraz do celów reklamowych kupującego . Wniosek uzupełniono w dniu 4 marca 2015 r. poprzez doprecyzowanie własnego stanowiska w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca Spółka jawna (dalej zwana A), prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży sprzętu i odzieży sportowej. Wielokrotnie, w ramach swojej działalności, Wnioskodawca zawiera umowy o świadczenie usług reklamowych, umowy barterowe i typowe umowy sprzedaży. A spotyka się z częstą praktyką kontrahentów, którzy uzależniają zakup od A towarów od wystawienia przez A faktury VAT za zakupiony towar z adnotacją do celów reklamowych. Zdaniem A, zapis na fakturze VAT, jakiego wymagają kontrahenci A, mógłby sugerować, że kupujący świadczy na rzecz A usługi reklamowe, co według A rodziłoby określone konsekwencje podatkowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00