Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2015, sygn. ILPP5/443-265/14-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-265/14-4/KG

Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania przez podmiot trzeci faktur w imieniu i na rzecz sprzedawcy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2014 r. (data wpływu 10 listopada 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 lutego 2015 r. (data wpływu 16 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania przez podmiot trzeci faktur w imieniu i na rzecz sprzedawcy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 listopada 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania przez podmiot trzeci faktur w imieniu i na rzecz sprzedawcy. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 10 lutego 2015 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka (producent oprogramowania) prowadzi działalność w zakresie tworzenia i sprzedaży programów komputerowych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstw. Klienci końcowi mogą nabyć oprogramowanie u dowolnego z niezależnych partnerów handlowych (dystrybutorów) na terenie kraju lub bezpośrednio u producenta (zamówienie telefoniczne lub w siedzibie Spółki). Ponieważ Spółka nie świadczy usług opieki posprzedażnej on-site (u klienta) dlatego preferuje model dystrybucji oprogramowania za pośrednictwem lokalnych partnerów handlowych, którzy dodatkowo mogą świadczyć usługi wsparcia dla klientów (np. w zakresie instalacji oprogramowania, szkoleń i porad dotyczących użytkowania oprogramowania).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00