Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.12.2015, sygn. ITPP3/4512-477/15-3/APR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-477/15-3/APR
Interpretacja dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie uznania jednostek budżetowych za odrębnych podatników, obowiązku rozliczania przez Gminę podatku należnego z tytułu obciążania jednostek budżetowych kosztami mediów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących koszty mediów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2015 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania jednostek budżetowych za odrębnych podatników i obowiązku rozliczania przez Gminę podatku należnego z tytułu obciążania jednostek budżetowych kosztami mediów oraz prawa do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur dokumentujących koszty mediów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania jednostek budżetowych za odrębnych podatników, obowiązku rozliczania przez Gminę podatku należnego z tytułu obciążania jednostek budżetowych kosztami mediów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących koszty mediów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
Gmina wykonuje przede wszystkim tzw. zadania własne nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Zdecydowana większość z tych zadań jest wykonywana przez Gminę w ramach reżimu publicznoprawnego i obejmuje m.in. wydawanie decyzji administracyjnych, pozwoleń, koncesji, pobieranie lokalnych podatków i opłat (np. podatek od nieruchomości), etc. Niektóre czynności Gmina wykonuje jednak na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, traktując je jako podlegające ustawie o VAT. W ramach tych czynności Gmina dokonuje zarówno transakcji opodatkowanych VAT według odpowiednich stawek (np. sprzedaż działek budowlanych, ustanowienie wieczystego użytkowania, dzierżawa lokali użytkowych etc), jak również podlegających opodatkowaniu VAT aczkolwiek zwolnionych z podatku (np. sprzedaż starszych /używanych nieruchomości).