Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2015, sygn. ITPP2/4512-817/15/AGW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-817/15/AGW
Brak prawa do odzyskania całości lub części podatku naliczonego w związku z nabyciem pojazdu do transportu wyselekcjonowanych odpadów i pojemników do ich zbiórki, które zostały przekazane aportem jako jeden z elementów zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 sierpnia 2015 r. (data wpływu 12 sierpnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania całości lub części podatku naliczonego w związku z nabyciem pojazdu do transportu wyselekcjonowanych odpadów i pojemników do ich zbiórki, które zostały przekazane aportem jako jeden z elementów zorganizowanej części przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 sierpnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania całości lub części podatku naliczonego w związku z nabyciem pojazdu do transportu wyselekcjonowanych odpadów i pojemników do ich zbiórki, które zostały przekazane aportem jako jeden z elementów zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
W 2011 r. Gmina zakupiła pojazd do transportu wyselekcjonowanych odpadów oraz pojemniki do ich zbiórki (7 kontenerów na odpady oraz 54 pojemniki do wyselekcjonowanej zbiórki odpadów), na potrzeby projektu, zrealizowanego w ramach RPOW (dalej: Projekt). Przedmiotowy zakup został zrealizowany w celu wykonywania zadania własnego Gminy utrzymanie czystości i porządku oraz unieszkodliwianie odpadów komunalnych. Bezpośrednio po zakupie ww. wyposażenia Gmina przekazała to wyposażenie na podstawie protokołu przekazania środka trwałego A. (samorządowy zakład budżetowy Gminy; dalej również: A. lub Agencja), która zgodnie z informacjami podanymi we wniosku o dofinansowanie, była operatorem odpowiedzialnym za zarządzanie produktami Projektu. A. została powołana do zarządzania i administrowania składnikami mienia gminnego oraz zaspokajania potrzeb publicznych w zakresie sportu, rekreacji, turystyki, wypoczynku, kultury, usług komunalnych. Prowadziła m.in. działalność transportową i w zakresie zaopatrzenia wsi w wodę. Była wykonawcą zadania własnego Gminy. Gmina zakwalifikowała podatek VAT naliczony od ww. wyposażenia jako wydatek kwalifikowany Projektu ponieważ nie prowadziła żadnej działalności opodatkowanej z jego wykorzystaniem. W konsekwencji Gmina nie odzyskiwała podatku VAT naliczonego od tego nabycia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right