Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.08.2015, sygn. ITPP2/4512-563/15/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-563/15/AW
Wyłączenie z opodatkowania czynności wniesienia do spółki kapitałowej aportu w postaci Działu stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2015 r. (data wpływu 28 maja 2015 r.), uzupełnionym w dniu 11 sierpnia 2015 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania czynności wniesienia do spółki kapitałowej aportu w postaci Działu stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 11 sierpnia 2015 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania czynności wniesienia do spółki kapitałowej aportu w postaci Działu stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest osobą prawną podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu i należy do Grupy M. (dalej: Grupa) świadczącej usługi leasingowe i usługi zarządzania flotą na rynku polskim. Spółka sprawuje rolę jednostki dominującej Grupy działającej pod wspólną marką.
Ze względu na przedmiot działalności Spółki, niezbędne jest prowadzenie odpowiednich działań o charakterze marketingowym i promocyjnym, służącym budowaniu wizerunku oraz zwiększeniu rozpoznawalności marki. W tym celu Spółka zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, do których zadań należy m.in. opracowywanie kampanii promocyjnych, przygotowywanie materiałów informacyjnych, organizowanie spotkań marketingowych, itp.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right