Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.12.2015, sygn. ITPP1/4512-969/15/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-969/15/AJ

Czy na Spółce spoczywa obowiązek ewidencji za pośrednictwem kasy fiskalnej sprzedaży osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej, w tym pracownikom i rolnikom ryczałtowym paliwa zużytego podczas jazd prywatnych służbowymi samochodami osobowymi, odsprzedaży usług telekomunikacyjnych pracownikom, odsprzedaży biletów na imprezy oraz sprzedaży usług parkingowych i sprzedaży ww. osobom innych używanych rzeczy ruchomych np. wyposażenia, środków trwałych i pojazdów samochodowych, która to sprzedaż jest dokumentowana przez Wnioskodawcę fakturami VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 października 2015 r. (data wpływu 15 października 2015 r.), uzupełnionym w dniach 7 i 18 grudnia 2015 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 października 2015 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 7 i 18 grudnia 2015 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wynajmu lokali użytkowych na terenie miasta B . Strona jest podatnikiem VAT czynnym oraz w zakresie podatku od towarów i usług i jest zobowiązana do składania deklaracji miesięcznych. Spółka posiada kasę fiskalną, za pośrednictwem której ewidencjonuje sprzedaż towarów i usług osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, w tym pracownikom, oraz rolnikom ryczałtowym. Strona prowadząc działalność gospodarczą zatrudnia pracowników na umowę o pracę, w tym też prezesa zarządu. W dniu 2 stycznia 2015 r. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników wyraziło zgodę na zawarcie umów użyczenia samochodów osobowych prezes zarządu Spółki ma prawo użytkować samochód osobowy do celów prywatnych. Spółka użyczyła też służbowe samochody osobowe pracownikom. Spółka ustaliła, że od dnia 2 stycznia 2015 r. w przypadku wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych, pracownicy prezes zarządu będą zobowiązani do nabywania paliwa z własnych środków finansowych przy jazdach prywatnych. Strona ustaliła mając za podstawę art. 12 ust. 2a pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012r. poz. 3161 ze zm.), dalej w skrócie ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych lub u.p.d.o.f., ustalił, i pracownicy płatnika uzyskują miesięcznie nieodpłatne świadczenie z tytułu użytkowania samochodu służbowego do celów prywatnych, zwane dalej w skrócie nieodpłatnym świadczeniem pracowniczym, w kwocie miesięcznej nie wyższej niż 400,00 zł (czterysta złotych), od wartości którego to świadczenia od miesiąca stycznia 2015r. są przez Spółkę naliczane oraz deklarowane składki na ubezpieczenia społeczne, w tym składki na ubezpieczenie rentowe oraz emerytalne. W wydanym zarządzeniu z dnia 3 stycznia 2015 r. zarząd Spółki wskazał jednoczenie, że w przypadku gdy osobowy samochód służbowy z powodów losowych np. choroba, urlop, itp. nie będzie wykorzystywany przez pracownicę do celów prywatnych, wartość nieodpłatnego świadczenia pracowniczego, od którego będą naliczane w danym miesiącu składki na ubezpieczenia społeczne, będzie ustalana przez płatnika na zasadach określonych w art. 12 ust. 2b 1 ust. 2c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Spółka stwierdziła, że pracownicy korzystając z samochodu służbowego do celów prywatnych, nie nabywali paliwa z własnych środków finansowych i obciąża ich obowiązkiem zwrotu kosztów zużytego paliwa do celów prywatnych, zwanymi odsprzedażą paliwa pracownikom, dokumentując żądane kwoty za zwrot paliwa fakturami. Identycznymi fakturami Spółka obciąża pracowników w przypadku stwierdzenia, że ww. pracownicy wykorzystują służbowe telefony komórkowe do celów prywatnych. Spółka czasami odsprzedaje zatrudnionym pracownikom bilety na imprezy muzyczne, rekreacyjne, itp. zwane dalej biletami na imprezy, które to bilety są nabywane ze środków finansowych strony. Spółka umożliwia osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej i rolnikom ryczałtowym odpłatne parkowanie pojazdów na parkingu niestrzeżonym, stanowiącym własność strony oraz sprzedaje abonamenty miesięczne ww. osobom na parkowanie pojazdów na parkingu niestrzeżonym stanowiącym własność strony, zwanymi dalej usługami parkingowymi. Zapłatę za sprzedaż ww. towarów i usług strona większości otrzymuje gotówką, czasami przelewem bankowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00