Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.09.2015, sygn. ITPB3/4510-360/15/MJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-360/15/MJ
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na rzecz zaproszonych obecnych i przyszłych kontrahentów podczas spotkań biznesowych i promocyjnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 lipca 2015 r. (data wpływu 15 lipca 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na rzecz zaproszonych obecnych i przyszłych kontrahentów podczas spotkań biznesowych i promocyjnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 lipca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na rzecz zaproszonych obecnych i przyszłych kontrahentów podczas spotkań biznesowych i promocyjnych.
We wniosku tym przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca zajmuje się produkcją elementów placów zabaw. Główne rynki zbytu to kraje Unii Europejskiej jak również kraje trzecie. W celu nawiązania, jak również rozszerzania kontaktów gospodarczych oraz wzrostu efektywności działań marketingowych dotyczących promocji oferowanych produktów przez Spółkę, dotychczasowi kontrahenci, jak również w ramach rozszerzania rynków zbytu potencjalni kontrahenci, zapraszani są na indywidualne spotkania biznesowe. W trakcie tych spotkań omawiane są kwestie dotyczące warunków współpracy, aktualna oferta handlowa, jak również szczegółowe postanowienia zawieranych umów. W trakcie spotkań z kontrahentami w siedzibie Spółki prezentowane są produkowane wyroby gotowe, oraz funkcjonujące już place zabaw u kontrahentów którzy je w Spółce zakupili (przedstawienie aranżacji placu zabaw w terenie). Przekazywane są też informacje o stosowanych technologiach w procesie produkcji, materiałach używanych do wytworzenia placów zabaw i ich wpływie na jakość oferowanych produktów. W trakcie spotkań ustalane są również szczegółowo sprawy związane z produkcją elementów placów zabaw pod konkretne oczekiwania klienta w przypadku braku odpowiednich produktów w ofercie handlowej Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right