Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.12.2015, sygn. ITPP3/4512-508/15/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-508/15/AT

Odliczenie przez Gminę podatku naliczonego poprzez korekty deklaracji VAT-7.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2015 r. (data wpływu 28 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia (w drodze korekty) podatku naliczonego dotyczącego realizacji inwestycji, polegającej na rewitalizacji budynków jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia (w drodze korekty) podatku naliczonego dotyczącego realizacji inwestycji, polegającej na rewitalizacji budynków.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

W latach 2012-2013 Gmina realizowała inwestycję, polegającą na rewitalizacji budynków komunalnych przy ul. i . W wyniku inwestycji nastąpiło zwiększenie wartości środków trwałych w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Dokumenty OT zostały wystawione dnia grudnia 2013 r. w przypadku budynku przy ul. oraz grudnia 2013 r. w przypadku budynku przy ul. .

Gmina od początku realizowała inwestycję z zamiarem wykorzystania jej do wykonywania czynności opodatkowanych, poprzez odpłatne udostępnienie wyremontowanych budynków spółce komunalnej (dalej: Spółka lub ). Spółka miała przejąć zadania w zakresie zarządzania zasobem mieszkaniowym realizowane wcześniej przez w (dalej: ), działający w formie zakładu budżetowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00