Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.06.2015, sygn. ITPP1/4512-363/15/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-363/15/BS

Opodatkowanie dzierżawy sieci kanalizacyjnej, prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z inwestycją budowy sieci kanalizacyjnej oraz sposobu realizacji tego prawa.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2015 r. (data wpływu 30 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dzierżawy sieci kanalizacyjnej, prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z inwestycją budowy sieci kanalizacyjnej oraz sposobu realizacji tego prawa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 marca 2015 r. został złożony ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie opodatkowania dzierżawy sieci kanalizacyjnej, prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z inwestycją budowy sieci kanalizacyjnej oraz sposobu realizacji tego prawa.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina odpowiada za zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków. W związku z tym ponosi liczne wydatki związane z budową infrastruktury w zakresie wodociągów i kanalizacji sanitarnej. Obecnie Gmina jest w trakcie realizacji inwestycji pn. B. Prace budowlane rozpoczęto w lipcu 2014 r., a oddanie infrastruktury do użytkowania jest planowane na sierpień 2015 r. Przy czym, niniejszy wniosek dotyczy budowy kanalizacji sanitarnej (pierwsza część zadania), z uwagi na fakt, iż oczyszczalnia ścieków stanowi środek trwały spółki gminnej i to spółka realizuje inwestycję w tym zakresie. Gmina będzie otrzymywać/otrzymuje faktury VAT od wykonawców prac wyłącznie w zakresie kanalizacji sanitarnej. Począwszy do grudnia 2013 r., przyjęto w Gminie nowy model zarządzania mieniem komunalnym w zakresie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej. Od tego momentu komunalna infrastruktura wodnokanalizacyjna będąca na środkach trwałych Gminy, a powstała począwszy od 2008 r. jest przedmiotem umowy dzierżawy, zawartej ze spółką gminną (dalej: Spółka) dnia 31 grudnia 2013 r. Umowa dzierżawy ze Spółką została zawarta na 3 lata, jednakże Gmina planuje przedłużyć jej obowiązywanie na czas nieokreślony. Z tytułu świadczenia usług udostępniania infrastruktury na podstawie umowy dzierżawy, Gmina pobiera od Spółki miesięczny czynsz, wystawia faktury VAT i rozlicza podatek należny. Od początku realizacji przedmiotowej inwestycji w zakresie kanalizacji sanitarnej, Gmina zamierzała, zgodnie z obowiązującą praktyką, udostępnić przedmiotową inwestycję (w zakresie sieci kanalizacji sanitarnej) po oddaniu jej do użytkowania Spółce na podstawie umowy dzierżawy. W tym celu, niezwłocznie po oddaniu nowopowstałej sieci kanalizacyjnej do użytkowania, Gmina i Spółka podpiszą odpowiedni aneks do umowy dzierżawy z dnia 31 grudnia 2013 r. lub zawrą odrębną umowę odpłatnej dzierżawy w tym zakresie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00