Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2015, sygn. ITPP3/4513-6/15/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4513-6/15/JK
W sytuacji, gdy Wnioskodawca po nabyciu wewnątrzwspólnotowym samochodów ciężarowych dokona ich rejestracji, w tym charakterze, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, a następnie dokona ich przeróbki na samochody osobowe, to czynność ta nie mieści się w przedmiocie opodatkowania określonym w art. 100 ust. 1 ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2015 r. (data wpływu 13 lutego 2015 r.), uzupełnionym w piśmie z dnia 12 maja 2015 r. (data wpływu 19 maja 2015 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku zapłaty podatku jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 lutego 2015 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 12 maja 2015 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku zapłaty podatku.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
W dniu 6 lutego 2015 r. w wyniku przeprowadzenia transakcji wewnątrzwspólnotowej Wnioskodawca nabył samochód VW T5 Transporter typ 7JO, wariant GCAAB300X0, nr nadwozia (). W oryginalnym niemieckim świadectwie rejestracji pojazd sklasyfikowano go jako Van klasa pojazdu N1BB, co według dyrektywy 2007/46/WE oznacza pojazd silnikowy zaprojektowany i skonstruowany głównie do przewozu ładunków o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 tony, samochód ciężarowy o kabinie kierowcy zawartej w bryle nadwozia z ilością miejsc siedzących 3 (włącznie z miejscem kierowcy). Również w oryginalnym niemieckim dokumencie z przeglądu (data dokumentu 21.02.2014) pojazd opisano wg klasy N1BB. Podatnik, na podstawie posiadanych dokumentów i wg swojej wiedzy sklasyfikował pojazd do kodu CN 8704, zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right