Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.02.2015, sygn. ITPP3/443-689/14/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-689/14/AT

Odliczenie przez Gminę podatku naliczonego według udziału procentowego poprzez korekty deklaracji VAT-7.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 listopada 2014 r. (data wpływu 5 grudnia 2014 r.), uzupełnionym w dniu 23 stycznia 2015 r. (data wpływu 28 stycznia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego według ustalonego udziału procentowego w drodze korekt deklaracji VAT-7 w rozliczeniu za okresy, w których powstało prawo do obniżenia kwoty VAT należnego w związku z przedsięwzięciem inwestycyjnym pn. X jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 28 stycznia 2015 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego według ustalonego udziału procentowego w drodze korekt deklaracji VAT-7 w rozliczeniu za okresy, w których powstało prawo do obniżenia kwoty VAT należnego w związku z przedsięwzięciem inwestycyjnym pn. X .

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. W dniu 1999 r. oddała w nieodpłatne użytkowanie na czas nieokreślony nieruchomość działkę nr obr. , zabudowaną budynkiem administracyjnym i garażem. Gmina postanowiła rozbudować powyższe nieruchomości, w związku z czym 2014 r. zawarta została umowa nr pomiędzy Gminą dalej zwaną Gminą a , zwaną dalej Przychodnią. Przedmiotem umowy było ustalenie zakresu i warunków współdziałania oraz zobowiązań przy realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego pn.: X . W umowie tej Gmina oświadcza, że jest właścicielem działek nr obr. i nr obr. , na których ma być zrealizowana ww. inwestycja. Gmina zamierza rozbudować na podstawie pozwolenia na budowę nr z 2013 r. na nieruchomościach opisanych wyżej obiekt o powierzchni użytkowej m wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Gmina zapewnia środki finansowe na realizację tego projektu w kwocie . Przychodnia zaś zapewni środki finansowe niezbędne do realizacji tego projektu w kwocie i przekaże je na rachunek bankowy Gminy. Po zakończeniu procesu inwestycyjnego Gmina przekaże na własność Przychodni udziały w nieruchomości stanowiącej zabudowane działki oraz część , wynikające z proporcji wartości przekazanych przez Przychodnię środków do wartości rynkowej całej nieruchomości zabudowanej. Udział zostanie ustalony na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego. Nieruchomość zostanie przekazana zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 o gospodarce nieruchomościami art. 37 ust. 2 pkt 3 w związku z art. 68 ust. 1 pkt 2 (Dz. U. z 2014, poz. 518 z późn. zm.). Pozostała część wyżej określonej nieruchomości zostanie przekazana Przychodni w nieodpłatne użytkowanie na podstawie odrębnej umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00