Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.02.2015, sygn. ITPP2/443-1587/14/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1587/14/AP
Zmiana przeznaczenia inwestycji i prawo do odliczenia w drodze korekty.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 grudnia 2014 r. (data wpływu 21 grudnia 2014 r.), uzupełnionym w dniu 6 lutego 2015 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty wieloletniej podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na przebudowie wraz z remontem i zagospodarowaniem terenu wokół Wiejskiego Domu Kultury w miejscowości K. jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 6 lutego 2015 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty wieloletniej podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na przebudowie wraz z remontem i zagospodarowaniem terenu wokół Wiejskiego Domu Kultury w miejscowości K.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina, będąca czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, w ramach inwestycji P. wykonała remont WDK i boisko. Przedmiotowa inwestycja została wykonana w 2010 r. Podatek naliczony związany z wydatkami w ramach inwestycji nie został odliczony w związku z przekazaniem inwestycji do czynności nieopodatkowanych. Obecnie Gmina, w ramach planów przekształceń w sposobie zarządzania mieniem, rozważa możliwość zmiany formy użytkowania na odpłatną w ramach umowy dzierżawy z Gminnym Ośrodkiem Kultury lub Z. Sp. z o.o. Umowa dzierżawy, której zawarcie rozważa Gmina, zostałaby zawarta jeszcze w 2014 r. Gminny Ośrodek Kultury jest samorządową instytucją kultury i działa na podstawie odrębnych przepisów. Gmina, na cele projektu, rozważa obciążanie Ośrodka lub spółki kilkusetzłotowym czynszem rocznie, gdyż korzystanie z niego nadal pozostanie nieodpłatne dla mieszkańców.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right