Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.08.2014, sygn. IPPP3/443-494/14-3/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-494/14-3/KC
prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z importem towaru
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z pózn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z pózn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 maja 2014 r. (data wpływu 28 maja 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z importem towaru - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 maja 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z importem towaru.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
C. S.A. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca lub LSC (ang. Local Supply Company)) prowadzi działalność gospodarczą w Polsce. Spółka należy do międzynarodowej grupy kapitałowej C. (dalej: Grupa C. lub Grupa), która zajmuje się produkcją oraz sprzedażą wyrobów alkoholowych (piwo i inne napoje alkoholowe) oraz wyrobów bezalkoholowych w skali globalnej.
Konieczność odpowiedniego zareagowania na fundamentalne zmiany uwarunkowań rynkowych, w szczególności w zakresie konsolidacji podmiotów zajmujących się działalnością w zakresie produkcji oraz sprzedaży wyrobów zaliczanych do tzw. branży FMCG (ang. fast-moving consumer goods), w tym wyrobów piwnych, a także w zakresie bardziej intensywnej konkurencji pomiędzy podmiotami, doprowadziła do zainicjowania przez Grupę C. projektu B.. Jest to projekt standaryzacji modelu biznesowego, którego celem jest optymalizacja możliwości produkcyjnych, poprawa jakości obsługi klientów oraz efektywności działania i wykorzystania posiadanych aktywów. Na podstawie uwarunkowań biznesowych osiągnięcie tego celu będzie możliwe poprzez stworzenie zintegrowanego łańcucha dostaw w Europie oraz wprowadzenie nowych sposobów pracy wspieranych przez wystandaryzowane procesy biznesowe i wspólną platformę IT. W związku z założeniami projektu B. Wnioskodawca zmieni nazwę na C. S. S.A. a profil jego działalności ma ulec zmianie, w wyniku czego Wnioskodawca będzie odpowiedzialny za świadczenie na rzecz spółki z Grupy (z siedzibą na terytorium Szwajcarii) usług produkcyjnych, usług wsparcia logistycznego oraz lokalnego wsparcia zaopatrzeniowego. Podmiotem odpowiedzialnym za działania w zakresie organizowania i zarządzania łańcuchem dostaw w regionie zachodnioeuropejskim (zgodnie z modelem biznesowym Grupy C., Polska klasyfikowana jest jako kraj należący do regionu zachodnioeuropejskiego), czyli procesami zaopatrzenia i produkcji będzie C. A. (dalej: C. A.) z siedzibą w Szwajcarii, będąca rezydentem podatkowym w Szwajcarii.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right