Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2014, sygn. IPPP1/443-1220/14-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1220/14-2/AW
Ustalenie proporcji sprzedaży w związku z wykonywaniem czynności zw. Z obrotem nieruchomościami
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Miasta, przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2014 r. (data wpływu 29 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług przez Miasto, opisanych w pkt 1-6 w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r. - jest prawidłowe,
- wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług przez Miasto, opisanych w pkt 7 w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r. - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 września 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług przez Miasto w stanie prawnym obowiązującym do 31 rudnia 2013 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Miasto (dalej: Miasto lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Miasto wykonuje zadania nałożone na nie odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Na terenie Miasta, w ramach wyodrębnionej działalności funkcjonują podległe mu jednostki budżetowe nieposiadające osobowości prawnej (dalej: Jednostki). Zdecydowana większość z tych zadań jest realizowana przez Miasto w ramach reżimu publicznoprawnego. Niemniej jednak, wybrane czynności Miasto wykonuje na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych i traktuje je jako podlegające regulacjom VAT.