Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.11.2014, sygn. IPPP1/443-1072/14-2/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1072/14-2/KC

w zakresie wyłączenia od opodatkowania czynności polegającej na nieodpłatnym przekazaniu know-how procesu dystrybucji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z pózn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z Nr 112 poz. 770 z póżn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Banku, przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2014 r. (data wpływu 15 września 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia od opodatkowania czynności polegającej na nieodpłatnym przekazaniu know-how procesu dystrybucji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia od opodatkowania czynności polegającej na nieodpłatnym przekazaniu know-how procesu dystrybucji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka wraz z innymi podmiotami z grupy kapitałowej (dalej: Grupa) zajmuje się między innymi dystrybucją prasy. Na terytorium Polski Spółka posiada sieć detaliczną sklepów: na lotniskach, dworcach, stacjach metro, w centrach handlowych.

Przez lata dotychczasowej działalności na rynku dystrybucji prasy, Spółka wytworzyła swój własny, unikalny sposób zarządzania procesem dostaw prasy do obsługiwanych przez siebie punktów sprzedaży, dzięki któremu Spółka osiągnęła czołową pozycję na rynku dystrybucji prasy w Polsce.

Wiedza i doświadczenie w zakresie systemu dystrybucyjnego zgromadzone w procesie wieloletniego poznawania zasad rządzących rynkiem dystrybucji prasy w Polsce (dalej: know-how) jest znaczącym czynnikiem decydującym o przewadze Spółki w stosunku do innych podmiotów działających na tym wysoko konkurencyjnym i niskomarżowym rynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00