Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2014, sygn. IPPP1/443-1187/14-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1187/14-2/AP
przechowywanie otrzymanych faktur papierowych w wersji elektronicznej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 3 października 2014 r. (data wpływu 6 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania otrzymanych faktur papierowych w wersji elektronicznej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 października 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania otrzymanych faktur papierowych w wersji elektronicznej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest polską spółką z ograniczoną odpowiedzialnością posiadającą siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, wchodzącą w skład grupy kapitałowej X (dalej: Grupa).
W chwili obecnej Spółka otrzymuje faktury od dostawców towarów i usług:
- w formie papierowej bądź
- w formie elektronicznej, najczęściej w postaci pliku PDF załączonego do wiadomości e‑mail.
Zgodnie z obowiązującymi obecnie w Spółce procedurami obiegu dokumentów, wszystkie otrzymywane faktury są wprowadzane do systemu elektronicznego (tzw. elektroniczny system obiegu dokumentów, dalej: System). W przypadku faktur otrzymanych w wersji papierowej, dokumenty są wprowadzane do Systemu w postaci skanu (obrazu faktury zapisanego w postaci pliku elektronicznego). W następnej kolejności otrzymane faktury są dekretowane i wprowadzane do ksiąg z zastosowaniem Systemu. Dostęp do Systemu posiada wyłącznie ograniczony krąg uprawnionych użytkowników.