Interpretacja indywidualna z dnia 01.10.2014, sygn. IPPP3/443-626/14-2/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-626/14-2/KT
w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy towarów przesyłanych do nabywcy kurierem oraz ustalenia, w rozliczeniu za jaki okres Spółka może zrealizować prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów od dostawcy
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 1 lipca 2014 r. (data wpływu 3 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług
- jest prawidłowe w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy towarów przesyłanych do nabywcy kurierem;
- jest nieprawidłowe w zakresie momentu powstania prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów od dostawcy.
UZASADNIENIE
W dniu 3 lipca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy towarów przesyłanych do nabywcy kurierem oraz ustalenia, w rozliczeniu za jaki okres Spółka może zrealizować prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów od dostawcy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W ramach prowadzonej działalności dokonuje sprzedaży towarów na rzecz podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, które są odbierane przez nabywców osobiście lub dostarczane są nabywcy transportem własnym Spółki lub za pośrednictwem firm kurierskich. Wybór sposobu dostarczenia towaru zależy od klienta.