Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.10.2014, sygn. IPPP1/443-750/14-4/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-750/14-4/KC
w zakresie nieuznania nieodpłatnego świadczenia usług płatniczych na rzecz OPP za czynność podlegającą opodatkowaniu
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 25 kwietnia 2014 r. (data wpływu 3 lipca 2014 r.), uzupełnionym w dniu 9 września 2014 r. (data wpływu 10 września 2014 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 26 sierpnia 2014 r. (skutecznie doręczone w dniu 2 września 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania nieodpłatnego świadczenia usług płatniczych na rzecz OPP za czynność podlegającą opodatkowaniu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 lipca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania nieodpłatnego świadczenia usług płatniczych na rzecz OPP za czynność podlegającą opodatkowaniu. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 8 września 2014 r., złożonym w dniu 9 września 2014 r. (data wpływu 10 września 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 26 sierpnia 2014 r.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka zajmuje się pośrednictwem w świadczeniu usług reklamowych, poprzez stworzoną przez siebie aplikację, którą użytkownik instaluje na swoim smartfonie. Poprzez ww. aplikację Wnioskodawca za wynagrodzeniem dzierżawi od użytkownika pulpit na ekranie jego smartfona, na który pobierane są i wyświetlane kreacje (banery) reklamowe. Reklamy wyświetlane są zdalnie i to Wnioskodawca decyduje o ich treści. Za każdą poprawnie i w całości (przez określony czas) wyemitowaną kampanię użytkownik jest wynagradzany, a uzyskane przez niego środki gromadzone są na specjalnie dedykowanym subkoncie użytkownika. Wydzierżawiający nie świadczą na rzecz Wnioskodawcy żadnych usług reklamowych, a jedynie udostępniają część powierzchni ich telefonu.