Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.10.2014, sygn. IPPP1/443-785/14-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-785/14-2/AS

procedura przechowywania faktur elektronicznych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2014 r. (data wpływu 10 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy przedstawiona przez Spółkę procedura przechowywania faktur VAT spełnia warunki przewidziane w przepisach prawa podatkowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 lipca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy przedstawiona przez Spółkę procedura przechowywania faktur VAT spełnia warunki przewidziane w przepisach prawa podatkowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka otrzymuje od swoich kontrahentów i faktury zakupowe, faktury korygujące VAT, duplikaty tych dokumentów, załączniki do faktur, rachunki, noty odsetkowe, noty księgowe (zwane dalej dokumentami) w formie papierowej. W przyszłości Spółka planuje skanować otrzymywane w formie papierowej dokumenty i zapisywać je w postaci obrazu w formacie elektronicznym pdf (Portable Document Format) lub tiff (Tagged Image File Format), co uniemożliwi zmianę danych zawartych na dokumentach.

Skany dokumentów będą przechowywane i archiwizowane przez spółkę na serwerze Spółki lub też na serwerze dostawcy usług, któremu spółka powierzy usługę skanowania dokumentów i pozyskiwania z nich danych zwanych dalej indeksami. Administracją serwerem i bazami danych w informatycznym środowisku Workflow zajmować się będą administratorzy systemów informatycznych spółki bądź też administratorzy dostawcy usług wskazanego powyżej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00