Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.10.2014, sygn. IPPP3/443-630/14-2/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-630/14-2/JF
wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego, podstawy opodatkowania, przyporządkowania kosztów transportu i ubezpieczenia oraz przeliczenia waluty obcej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 lipca 2014 r. (data wpływu 3 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- powstania obowiązku podatkowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest prawidłowe,
- powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu usług jest nieprawidłowe,
- podstawy opodatkowania jest prawidłowe,
- przyporządkowania kosztów transportu i ubezpieczenia jest prawidłowe,
- przeliczenia waluty obcej z tytułu dostawy wewnątrzwspólnotowej jest prawidłowe,
- przeliczenia waluty obcej z tytułu importu usług jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 lipca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego, podstawy opodatkowania, przyporządkowania kosztów transportu i ubezpieczenia oraz przeliczenia waluty obcej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka w dniu 17 października 2012 r. zawarła umowę z firmą X mającą siedzibę w Danii i nie będącą podatnikiem VAT w Polsce, na dostarczenie sprzętu AMQM (czytników procesów, jednostek przenośnych, serwera bramy EDECS i transponderów) specjalistycznego oprogramowania i usług wdrożeniowych, niezbędnych do wdrożenia systemu AMQM na terenie 17 węzłów i 100 urzędów oddawczych. Instalacji sprzętu, wdrożenia oprogramowania, wykonania testów odbioru SAT oraz przeprowadzenia szkolenia dokonują w Polsce pracownicy X tj. dyrektorzy/technicy, którzy przyjeżdżają w tym celu z Danii.