Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.09.2014, sygn. IPPP3/443-545/14-2/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-545/14-2/LK
Czy Spółka mogła lub będzie mogła zastosować stawkę podatku VAT 0% na podstawie art. 41 ust. 9b ustawy o VAT do zaliczek otrzymanych po 1 stycznia 2014 roku tytułem dostaw eksportowych, gdy wywóz towarów uzasadniony specyfiką opisanej transakcji nastąpił bądź nastąpi po upływie dwóch miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym Spółka otrzymała zaliczkę?W deklaracji za jaki okres Spółka powinna wykazać zaliczkę na poczet dostawy eksportowej w przypadku stosowania art. 41 ust. 9b ustawy o VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2014 r. (data wpływu 9 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:
- jest nieprawidłowe w zakresie zastosowania stawki 0% do zaliczek otrzymanych z tytułu eksportu towarów,
- jest prawidłowe w zakresie wykazania zaliczek w deklaracji VAT w okresie ich otrzymania.
UZASADNIENIE
W dniu 9 czerwca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% do zaliczek otrzymanych z tytułu eksportu towarów oraz wykazania tych zaliczek w deklaracji VAT w okresie ich otrzymania.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
M (dalej jako: M, Spółka lub Wnioskodawca) zajmuje się sprzedażą samochodów osobowych. W ramach działalności gospodarczej Spółka sprowadza towary wyprodukowane przez C ze Stanów Zjednoczonych Ameryki do składu celnego w Polsce, a następnie dokonuje przeniesienia własności tychże towarów na rzecz A (dalej jako: A). Następnie A dokonuje wywozu towarów z terytorium Polski na terytorium dystrybutora. Spółka rozważa obecnie znaczne rozszerzenie swojej działalności w Polsce. W związku z tym, w przyszłości towary mogą być również nabywane z innych krajów spoza obszaru Unii Europejskiej (dalej: UE), tj. z Japonii i Tajlandii. Towary te są tymczasowo przechowywane w składzie celnym, nie są dopuszczane do obrotu w Polsce, a ich ostatecznym krajem przeznaczenia jest Ukraina, bądź inne kraje, w których A został upoważniony przez C (tj. w Mołdawii i na Białorusi) do sprzedaży towarów. Po opuszczeniu terytorium UE i wprowadzeniu na terytorium dystrybutora, przedmiotowe towary nie wracają nigdy na terytorium Polski ani innego kraju członkowskiego, ponieważ nie są one dostosowane ani przeznaczone do sprzedaży na terytorium Unii Europejskiej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right