Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.10.2014, sygn. IPPP3/443-718/14-2/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-718/14-2/LK
miejsca świadczenia usług marketingowych, opodatkowania wydania towarów w związku ze świadczeniem usług marketingowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 lipca 2014 r. (data wpływu 25 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:
- jest prawidłowe w zakresie miejsca świadczenia usług marketingowych,
- jest nieprawidłowe w zakresie opodatkowania wydania towarów w związku ze świadczeniem usług marketingowych.
UZASADNIENIE
W dniu 25 lipca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług marketingowych oraz wydania towarów w ramach tych usług.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Usługi świadczone przez M.
M. Sp. z o.o. (dalej: M. lub Wnioskodawca) jest spółką zajmującą się szeroko pojętą działalnością marketingową i reklamową. Spółka działa jako agencja reklamowa zajmująca się w szczególności budowaniem i wspieraniem marek za pomocą zarówno reklamy tradycyjnej jak i nowoczesnych technologii.
W ramach prowadzonej działalności M. świadczy usługi zarówno na rzecz podmiotów krajowych, kontrahentów unijnych, jak i pozaunijnych.
M. zawarł umowę o świadczenie usług (dalej: Umowa ) ze spółką z siedzibą w Belgii (dalej: Spółka X) należącą do ogólnoświatowej grupy X (dalej: Grupa X), która zajmuje się dostarczaniem usług w zakresie systemów płatniczych (dalej: Usługi X) do instytucji finansowych.