Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2014, sygn. IPPP3/443-540/14-2/ISZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-540/14-2/ISZ
w zakresie obowiązku wystawiania faktur media kupowane od zarządcy sądowego nieruchomości
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 4 czerwca 2014 r. (data wpływu 9 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawiania faktur - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 czerwca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawiania faktur.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
A. Sp. z o.o. jest firmą zajmującą się zarządzaniem nieruchomościami. Od 1 maja 2014 jest ustanowionym przez sąd zarządcą nieruchomości, której współwłaścicielami są dwie osoby fizyczne. Firma została zobowiązana przez sąd do składania corocznych sprawozdań z czynności zarządczych wraz z udokumentowanym sprawozdaniem rachunkowym.
Za swoje czynności zarządzania otrzyma wynagrodzenie od sądu.
Nieruchomość zamieszkują właściciele oraz lokatorzy na podstawie umów najmu i bezumownie.
Firma A. będzie naliczała oraz pobierała następujące opłaty:
- zaliczkę na koszty eksploatacji (od właścicieli),
- czynsz (od lokatorów),
- opłatę za bezumowne korzystanie z lokalu,
- zaliczkę na wodę i ścieki,
- opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (według liczby zgłoszonych osób).
Z zebranych opłat będą opłacane:
- wszystkie koszty eksploatacji budynku: energia elektryczna, remonty, które następnie będą rozliczone na koniec roku i przy nadwyżce zebranych opłat (pkt 1-3) będą zwracane właścicielom lub przeznaczone na remonty w przyszłym roku, natomiast przy niedoborze - właściciele pokryją różnice: