Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2014, sygn. IPPP1/443-602/14-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-602/14-2/AS
skutki podatkowych wynikające z udzielenia rabatu pośredniego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 15 maja 2014 r. (data wpływu 26 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych wynikających z udzielenia rabatu pośredniego Sprzedawcom z tytułu dostawy towarów Wnioskodawcy nabytych od dystrybutorów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 maja 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych wynikających z udzielenia rabatu pośredniego Sprzedawcom z tytułu dostawy towarów Wnioskodawcy nabytych od dystrybutorów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub P. Sp. z o.o.) należy do międzynarodowej grupy kapitałowej. Spółka została powołana w Polsce 1 lutego 1999 r. Jej przedmiotem działalności jest m.in. sprzedaż środków ochrony roślin na terytorium Polski. Spółka jest też dystrybutorem tych środków w Polsce.
Jeden z modeli dystrybucji produktów Spółki zakłada, że są one sprzedawane do dystrybutorów, którzy następnie sprzedają je kolejnym podmiotom gospodarczym (gospodarstwa rolne oraz sklepy dalej: Sprzedawcy). W takim modelu rozliczeń, Spółka nie sprzedaje bezpośrednio żadnych produktów Sprzedawcom i nie wystawia również na ich rzecz żadnych faktur VAT.
Spółka zamierza zawrzeć umowy (według ustalonego wzoru) ze Sprzedawcami, zgodnie z którymi w przypadku spełnienia określonych warunków dotyczących poziomu dokonanych zakupów produktów Spółki przez danego Sprzedawcę w danym okresie rozliczeniowym, Spółka przyzna takiemu Sprzedawcy bonus pieniężny w określonej kwocie, co efektywnie zmniejszy takiemu Sprzedawcy cenę zakupu produktów (tzw. rabat pośredni). Zgodnie z umową, Sprzedawcy nie będą zobowiązani do świadczenia jakichkolwiek usług na rzecz P. Sp. z o.o., uzyskanie rabatu pośredniego będzie uzależnione wyłącznie od osiągnięcia przez danego Sprzedawcę określonego w umowie poziomu zakupów produktów. Kwota bonusu (rabatu pośredniego) zmniejszającego koszt zakupu zostanie wypłacona Sprzedawcy bezpośrednio przez Spółkę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right