Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.07.2014, sygn. IPPP3/443-316/14-2/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-316/14-2/LK
opodatkowania przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 kwietnia 2014 r. (data wpływu 7 kwietnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 kwietnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży, dystrybucji wyrobów spożywczych, głównie czekolad, batonów, wafli, ciastek oraz kawy. Kontrahentami Wnioskodawcy i jednocześnie odbiorcami jego towarów są różne placówki handlowe tj. hurtownie, hipermarkety, supermarkety, sklepy i punkty gastronomiczne. Mając na uwadze prowadzenie działalności gospodarczej na bardzo konkurencyjnym rynku, Wnioskodawca podejmuje szereg działań marketingowych służących zwiększeniu wolumenu sprzedaży.
Jednym z takich działań jest nieodpłatne przekazywanie przez Spółkę towarów do swoich kontrahentów takich jak hurtownie, hipermarkety, supermarkety, sklepy, agencje reklamowe. Bezpłatnie przekazane towary mają służyć wyłącznie celom reklamowym, mają służyć promocji towarów sprzedawanych przez Wnioskodawcę, ich przekazanie jest ściśle powiązane ze strategią marketingową Spółki. Takie działania podejmowane są w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, a promocja towarów w taki sposób zwiększa sprzedaż Spółki. Przykładami takich działań mogą być degustacje przeprowadzane w placówkach handlowych lub tzw. programy lojalnościowe (klient za zakup określonej liczby produktów kolejny otrzymuje gratis). Wnioskodawca posiada również dokumenty potwierdzające przekazanie gratisowych towarów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right