Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.07.2014, sygn. IPPP3/443-350/14-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-350/14-2/IG
Czy nieodpłatne przekazanie przez Spółkę towarów w ramach świadczonych usług marketingowych, których jednostkowa cena nabycia określona na moment przekazania towarów nie przekracza 10 zł netto i które przekazywane są w opakowaniach zbiorczych, powinno być opodatkowane podatkiem od towarów i usług VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14 kwietnia 2014 r. (data wpływu 16 kwietnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania w ramach świadczonych usług marketingowych przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 kwietnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania w ramach świadczonych usług marketingowych przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest spółką, która specjalizuje się w świadczeniu różnego rodzaju usług w tym usług informatycznych, finansowo-księgowych oraz doradczych. W przyszłości Spółka zamierza również świadczyć usługi marketingowe. W ramach świadczonych usług Spółka będzie nabywała różnego rodzaju towary spożywcze (głównie czekolady, batony, ciastka, wafle, kawę), które następnie będą wydawane nieodpłatnie. Bezpłatnie przekazane towary mają służyć wyłącznie celom reklamowym, mają służyć promocji towarów sprzedawanych przez kontrahentów Spółki, dla których świadczone są usługi marketingowe. Takie działania podejmowane będą w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, będą integralną częścią świadczonych usług promocyjnych, marketingowych, a przykładami takich działań mogą być degustacje przeprowadzane w placówkach handlowych. Wnioskodawca będzie posiadać również dokumenty potwierdzające przekazanie gratisowych towarów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right