Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.05.2014, sygn. IPPP3/443-247/14-2/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-247/14-2/KC
w zakresie stawki VAT dla świadczonych usług pośrednictwa w sprzedaży imprezy turystycznej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy- przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2014 r. (data wpływu 19 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT dla świadczonych usług pośrednictwa w sprzedaży imprezy turystycznej - nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 marca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT dla świadczonych usług pośrednictwa w sprzedaży imprezy turystycznej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Sp. z o.o. (zwana dalej; W., Wnioskodawcą lub Spółką) to jeden z największych touroperatorów w Polsce, który należy do międzynarodowego koncernu turystycznego O. Na polskim rynku Spółka działa od 1999 r. Spółka posiada główną siedzibę pełniącą jednocześnie funkcję centrali w W. oraz swoje przedstawicielstwa na terenie Polski. W., jako organizator imprez turystycznych (touroperator), sprzedaje swoje usługi poprzez własne placówki sprzedaży korzystając ze swoich pracowników oraz poprzez sieć agentów.
Jednocześnie, Spółka działa także, jako agent sprzedając imprezy turystyczne organizowane przez innych touroperatorów, którzy mają swoje siedziby oraz stałe miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski. W takiej sytuacji W. działa jako pośrednik, który sprzedaje imprezy turystyczne w imieniu i na rzecz podmiotu trzeciego, jakim jest inny touroperator.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right