Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2014, sygn. IPPB5/423-907/13-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-907/13-2/KS
1. Czy ponoszone przez Spółkę w trakcie całego procesu inwestycyjnego koszty reklamy i promocji sprzedawanych przez Spółkę produktów będą stanowiły w przypadku Spółki koszty bezpośrednie, o których mowa w art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 roku Nr 74, poz. 397 ze zmianami).2. Czy koszty finansowania procesu deweloperskiego pochodzącego ze źródeł zewnętrznych ponoszone przez Spółkę będą stanowiły w przypadku Spółki koszty bezpośrednie, o których mowa w art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 roku Nr 74, poz. 397 ze zmianami).
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 30 października 2013 r. (data wpływu 8 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do podatkowych kosztów uzyskania przychodu wydatków poniesionych przez Spółkę na:
- reklamę i promocję budowanych z przeznaczeniem do sprzedaży produktów (lokali mieszkalnych, miejsc postojowych i powierzchni użytkowych) jest prawidłowe,
- finansowanie projektu deweloperskiego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do podatkowych kosztów uzyskania przychodu wydatków poniesionych przez Spółkę na reklamę i promocję budowanych z przeznaczeniem do sprzedaży produktów (lokali mieszkalnych, miejsc postojowych i powierzchni użytkowych), oraz na finansowanie projektu deweloperskiego.