Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.06.2014, sygn. IPPP1/443-558/14-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-558/14-2/AW

prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymywanych i przechowywanych w formie elektronicznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2014 r. (data wpływu 19 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymywanych i przechowywanych w formie elektronicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 maja 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymywanych i przechowywanych w formie elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka (dalej: Spółka) w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą dokonuje zakupów usług (np. remontowych, naprawczych) od Podmiotu Powiązanego (dalej: Podmiot). Spółka i Podmiot korzysta z tego samego rodzaju systemu finansowo-księgowego.

W celu usprawnienia przepływu faktur, Spółka wraz z Podmiotem rozważa zmianę dotychczasowego sposobu otrzymywania przez Spółkę faktur poprzez odstąpienie od ich wystawiania i przesyłania w formie papierowej i zastąpienie ich fakturami elektronicznymi w formacie PDF (dalej: e-faktury). E-faktury będą przesyłane za pośrednictwem programu, który umożliwia transfer dokumentów elektronicznych pomiędzy kontrahentami używającymi tego samego rodzaju systemu finansowo-księgowego. Przesłane e-faktury zostaną automatycznie zapisane w systemie finansowo-księgowym i będą połączone z dokumentami księgowymi utworzonymi na ich podstawie. E-faktury będą zapisywane w podziale na okresy rozliczeniowe. Kopie bezpieczeństwa wykonywane będą narastająco każdego dnia. Dostęp do e-faktur będzie udzielony tylko uprawnionym osobom przez Spółkę oraz zabezpieczony loginem i hasłem zarówno komputera jak i oprogramowania. Na żądanie, Spółka będzie w stanie bezzwłocznie zapewnić organom podatkowym elektroniczny dostęp do e-faktury w trybie umożliwiającym tym organom bezzwłoczny ich pobór i przetwarzanie danych w nich zawartych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00